Rabu, 15 Jun 2011

Dua penyokong bola sepak hina Agong dalam facebook

 Assalamualaikum..
Jom!! kita baca berita tergempar!!..


KUALA TERENGGANU : Dua indi v idu dipercayai penyokong pasukan bola sepak tanah air bertindak kurang ajar apabila sanggup men ghina Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin menerusi laman sosial Facebook.

Individu terbabit didapati bukan saja mengubah suai gambar Yang di-Pertuan A gong dengan menggantikan wajah baginda dengan sebiji bola tetapi turut mengeluarkan komen mempersendakan ketua negara Malaysia itu apabila mengaitkannya dengan kemenanhan Terengganu ke atas Kelantan pada final Piala FA, Sabtu lalu.

Tindakana dua individu   tidak bertanggungjawab dikenali sebagai Nik Rabani dan Kay S hakila itu disedari ahli Kelab Peminat Terengganu (Terengganu FC)  yang membuat laporan di Balai Polis Chabang Tiga, pada jam 1.15 petang, semalam.

Berdasarkan akaun individu terbabit, Nik Rabani mendakwa menetap di Kota Bharu manakala Kay Shakila pula mendakwa menuntut  di Univer siti Teknologi Mara.

Ketua Penerangan Terengganu FC, A Rashid Ridha Muhamad, berkata tindakan dua penyokong terbabit disedari ahlinya kira-kira jam 9  malam kelmarin dan mereka menyifatkan ia sebagai perbuatan tidak bertanggungajwab.

"Individu berkenaan yang dipercayai penyokong Kelantan mendakwa Yang di-Pertuan A gong membeli perlawanan akhir Piala FA bagi memastikan kemenangan Terengganu.

"Sebelum ini, kita suda h menas ihatkan dua individu  berkenaan untuk menarik balik kenyataan itu menerusi laman Facebook milik Terengganu FC tetapi sehingga laporan ini dibuat, tiada tindakan diambil dua individu terbabit.

"Bukan niat untuk mengeruhkan keadaan tetapi saya berharap polis serta Suruhanjaya K omunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil  tindakan sewajarnya terhadap dua individu  berkenaan." katanya yang ditemui  di Balai  Polis Chabang Tiga, di sini  semalam.

Sementara itu, Ketua Negeri Datuk Jamshah Mustapa, mengesahkan pihaknya menerima laporan berkenaan   berkenaan.



nOte: diaorg ni..xleh nk terima knyataan trg mng!!...aduhaii..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.