Selasa, 22 Januari 2013

Resepi : Mee Rebus Versi Kami


السلام عليكم ورحمة الله


Sabtu dan Ahad zaza berkampung at rumah sewa angah [adik] di Seksyen 7. Maklumlah zaza bujang selama 3 minggu ni sebab suami OST hehehe. Bujang2 jugak kan ! diri sentiasa lah kena jaga tak kira kat mana berada. Di sebabkan kami dua beradik malas nak makan nasi.. so kami sepakat masak mee rebus versi kg kami. Alaaa senang je bahan campak2. Tumbuk bawang putih dan cili api. Lepas tu tumis sampai naik bau dan masukkan air sebanyak mana korang suka kuah. Masukkan ayam/udang/sotong/ dan masak seketika. Bila kuah dan mendidih barulah masukkan mee kuning dan sayur serta pecahkan sebiji telor. Akhir sekali masukkan perasa garam. Siap!.





nOte : Habis satu kuali muahahahaha.. makan @ kedarah ?

8 ulasan:

  1. uiiiii sodapnyerrrr...

    percaya..percaya...

    sebab moon pon camtu gak... satu kuali besar pon boleh bedal sensorang.. ngeeee~

    BalasPadam
    Balasan
    1. moon. nampak je kuali beso kan..tpi hakikatnya 1bungkus mee je pon hihihih. :)

      Padam
  2. FD tak pernah rasa lagi mee rebus. sedap ke ek? :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. FD lain org lain citarasa tekak dia.. hehehe
      tpi mee rebus ala2..mcm mee sup la.. :)

      Padam
  3. salam kak za..
    hmm...klu mee kari maunye cma tolong bedal sama2 sampai habiss... ngeee...~~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam cma,
      ooooooooo..suka mee kari erk!

      Padam
  4. hujan pulak.comfrim sedap bila mkan sersup2 ni kan :D

    jom amik tag..

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/23rd-birthday-ga-by-si-bulat.html

    BalasPadam