Jumaat, 7 Januari 2011

Masa Itu Emas


السلام عليكم ورحمة الله


Surah Al-Asr pun menyatakan demi masa. Kenapa ye? penagihan masa amat penting tetapi jarang di lakukan oleh org melayu kita sekarang ni. Semua nak on the spot je kan. Bila ditanya 5 tahun lagi apa awak akan buat? jawapannya entah la. Tengok? adakah kita memang diajar beserah atau tak boleh merancang?. Mengelak dari melaksanakan tugas kerana tak ada masa?. Ini bukan jawapannya.. jawapan org itu tak tahu mengurus masa.


Banyak masalah yg kita hadapi tetapi kita tak tulis di atas kertas.. betuk tak?. Kenapa? jawapannya malu.. takut org baca la.. takut nak tengok masalah. Walhal, masalah itu pun sama macam kita buat Matematik lebih mudah dirancang bergantung kepada keutamaan. So, fikir2 bijak berilmu ye.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan