Selasa, 28 Februari 2012

aku~~~ dalam di dilemma

Assalamualaikum..

 (gambar diatas tidak ada kene mengena k! saje nk tunjuk muka aku yg cute hahahahaha)

Seperti tajuk entri yg aku suggest, aku seriously dalam dilemma sekarang. Perlukah aku berterus terang! adoii...pening bila memikirkan masalah yg aku hadapi...apakah? masalahnya...dengar macam kecik je kan?. mungkin kah! aku ni seorang yang baik hati?? atau pun seorang  yg suka masuk campur hal2 diaorg?...  hanya Tuhan saja yg tahu hati aku tak duduk diam dan sering berkata2...Ya Allah, kau lindungilah hamba2 mu.  semoga hati kalian berdua tetap dalam keadaan baik..amin..

Sebenarnya aku berkawan dengan Alya dan Fatiha (bukan nama sebenar). aku kenal diaorg sama2 ditempat kerja. Permulaan kehidupan berkawan sangat2 mesra alam katakan...xde sedikit pun bermasam muka antara satu sama lain. Jikalau masing2 ada masalah... kami bertiga sama2 memberi pendapat mana yg bagus dan elok untuk diteruskan...

Dalam awal  pertengahan tahun baru2 ni..  Fatiha mendapat kerja baru ditempat lain dan tinggalah aku dan Alya berdua.. tapi kami masih  berhubung melalui hp dan juga fb. Fatiha Sibuk bercerita ditempat baru..alhamdulillah...dia pun dh dapat kerja kan? so masalah sekarang...Alya macam melarikan diri dari Fatiha...tapi kenapa?  itu pun aku tau dari mulut Fatiha..Fatiha ada bertanyakan aku sama ada Alya  ada cerita apa2 tentang dirinya..aku rungsing!!!..pening pun  ada..serba salah...aku menTIDAKkanya je..huhuh maafkan za ye... xde  niat langsung nak sakiti hati korg ber2.. kalau boleh..aku nak jaga hati korang ber2..tapi macam mana??..
Tapi, tu la.... haish, pening la... pening... pening...

Masalah diorg biarlah menjadi rahsia antara kami ber3.. masing2 memberi kata janji kpd aku untuk tidak mencertikan kpd pihak sebaliknya. ohh! tidak...aku rasa mungkin aku perlu berjumpa dgn Fatiha untuk  mengesahkan jalan cerita oleh Alya kpd aku.. atau? akau membiarkan ia terpendam dalam lubuk hati..huhu
Kata org2 di luar sana...kita jangan dengar cerita  dari sebelah pihak je kan? kalau tidak mana kan tahu yg mana betul dan yg mana salah?.. yg penting! aku akan ikhtiarkan jalan penyelesaian yg elok.

  

2 ulasan:

  1. ermm..ssh jugak ye bila dlm dilema mcm ni..
    lebih elok kak za dgr dari kedua2 belah pihak..lagi senang. slow talk bertiga.. Klu ade yg x puas hati kan lebih elok berterus terang..
    Apa yg jadi lepas tu, baru amek kisah.. :)

    BalasPadam
  2. itu la kan..kza dh terpikir benda camni..
    nti kan xsalah2 kza yg jadi mangsa fitnah..hohohoh
    mekasih for idea..

    BalasPadam