Jumaat, 2 Mac 2012

Hargai Isteri 'TIDAK BERKERJA'


السلام عليكم ورحمة الله


Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal ?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula ?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja.. hanya suri rumah sahaja.
Kaunselor : Taip2 pagi siapa yg sediakan sarapan pagi ?
Encik Zainal : Halimah yg sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan ?
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia dah bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak2 encik Zainal ke sekolah bagaimana ?
Encik Zainal : Halimah yg hantar sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak2, Halimah buat apa ?
Encik Zainal : Pergi ke Pasar.. kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak kerja.
Kaunselor : Petang hari selepas encik Zainal balik rumah, apa yg encik Zainal lakukan ?
Encik Zainal : Balik berehar kerana seharian saya penat bekerja..
Kaunselor : Apa Halimah buat ?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia jugak mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.
 
Berdasarkan cerita diatas, anda rasa siapa yg levih banyak bekerja ? rutin harian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam itu jugak dikatakan TIDAK BEKERJA ?. Suri rumah memang tidak perlaukan segulung ijazah atau pangkat yg besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting !.
 
 
nOte : Hargailah isteri anda.. kerana tanpa dia mungkin korang tak dapat segala nikmat yg diberikan.



2 ulasan:

  1. harusla seorg isteri..
    nak2 pulak yg fulltime wife tu..

    hargailah isteri anda... :)

    BalasPadam
  2. betol tu cma..
    akak setuju!!..tgok je lah pengorbanan mak kita..

    BalasPadam