Rabu, 22 Januari 2014

Bertindak tanpa berfikir panjang.....



السلام عليكم ورحمة الله

Morning! zaza nak share luahan hati dari seorg sahabat mengenai kezaliman masa kini. Erti kata  bertindak tanpa berfikir panjang. Subhanallah. 

"Bekerja yg super busy ni, memang saya selalu nampak manusia sekarang ni cepat hilang pertimbangan. Last week saya tengok sendiri macam mana 2 org lelaki saling memaki hamun di hadapan bank sebab lot parking. Saya juga pernah saksikan seorg wanita memukul anaknya berkali2 hanya kerana si anak itu menangis. Pernah juga tengok kejadian tetak menetak sebab awek dan macam2 lagi.

Tup..tup.. semalam dengar pulak kejadian negeri di kg halaman (kg zaza juga)... dan mangsa adalah kanak2. so pagi ni mood tak berapa ok :( sebab mengenangkan kezaliman yg makin menjadi2 di malaysia ni.. rasa tak selamat, nyawa sepatutnya berharga menjadi tidak bernilai lagi.

Mungkin benar apa yg saya baca tempoh hari,  tekanan hidup menjadikan manusia hilang arah. Berfikir dan bertidak diluar kawalan. Di tambah lagi dengan tahap keimanan yg cetek dan tidak ada rasa takut kepada Allah s.w.t" 

 salah je, terus tetak n bunuh.. Nauzubillah
  
nOte : segala yg telah terjadi adalah utusan Allah supaya kita terus mengingatiNya. Sama2 kita sedekahkan Al fatihah utk arwah.

4 ulasan:

  1. Salam K.Zaza..

    ermm..tak ni faikan,manusia sekarang semakin gila.. allahhurabbi.. sedih baca update dr rakan blogger hari ni.. berkisarkan kejadian kanak2 rogol n bunuh tu.. :"(

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam cma,
      betul tu cma... mcm2 berlaku skrg. diaorg langsung xde hati perut huhu. hope balasan yg setimpalnya.

      Padam
  2. salam zaza..

    tu la..makin menjadi2 sekarang ni...manusia hilang pertimbangan...pasal kanak2 tu x sanggup nak baca...siap ada yg upload gambar...lagi la tak nak tengok...sedih rasanya...semoga kita memperkuatkan iman kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam noe.. itulah kan! zaza pon ada dpt dri wassup kawn. memang sedih nk tgok. hnya Allah je yg tahu... sama2 kita kuatkan iman kita. In Shaa Allah.

      Padam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.