Rabu, 25 April 2012

EE VS EG

 Assalamualaikum..

Rabu sudah!.. sekejap je aku rasa..dah 3hri en.asben kat sana..

nampak..nampak!..en .asben ~ngeh~

Citer ni berlaku ari isnin sudahh..cbuk duk wat  keje ptg tu..tup2 en.asben call ckp  dia kena daftar nama  utk bertugas game Silat Kebanggsaan dkat Cheras.. huh!  xpe aku terima walapun hati sedih jgak la..sb dia bru je blik dri spore baru2 ni.. apa nk buat dh itu keje dia kan..kan.. so dia terus emergency blik umah  kemas pakaian utk di bawa..yelah, dia kena duduk sana selama satu minggu.. aku pulak terkapai2 kat opis duk pikir camne nk blik ambik pakaian . ..cam biasa la klu en.asben xde aku  terpaksa dieksport ke rumah opah atau pon mak mertua aku... huhu .. en. asben pesan lagi kat aku, blik keje terus pergi umah opah sb mlm kang dia curi2  keluar ambik aku kemaskan pakaian aku nnti... so aku ikut ler perancangan dia... ngeehh!

Org lain duk cbuk nak blik kje..aku pun sama xterkecuali.. so aku tumpang ler bdak opis aku put, mintak tolong hantar aku kat train...tggu xlama kemudian dtg ler train..teruja  sangat sb nak balik ni..hehehe tup2 tepon aku berbunyi.. "salam kak..", " wsalam" ...aku jwb ngan hati yg tenang..cewah!!.. "akak kat mana?".. "nti EG dtg ambik akak blik umah packing pakaian akak..", "owh.. akak dlm train ni...akak xsampai lgi umah opah.. EG tunggu akak kat umah opah boleh?.."  "umah opah?".. "EG xtau umah opah kat mana...", "akak ni EG la.."..aku ckp, akak tau!..huh! (dlm hati pelik bdak ni..EG tu biras aku..isteri kpd adik ipar aku).. "ala..belakang umah mak je la.." try tnye WAN.."tpi EG sorg je ni kak..", "nti EG try pegi".."ok..ok" aku jwb dgn selamba..

Jam tangan sudah 8mlm...tutttt..dh sampai.. aku melangkah ngan longlai..penat sb sebelum sampai.. train rosak nak samapai satu lagi destinasi tmpt aku..adoii...nsib baik keadaan dpt selamat dgn segera..amin.. tutt.. tepon aku bunyi lagi..."akak kat mana?"  "EG dh de kat dewan serbaguna ni..sebelah dia taman permainan..",  "owh... akak bru je turun dri train ni... apa kata EG dtg kat flat tmpt akak duduk dulu..dkt psar mlm tu..", "EG xtau la akak..xpernah pergi pon umah akak..", (hurmm! biar betol bdak ni..dulu dia dtg siap berbuka pose lgi kat umah aku).. "xpela la..EG ttgu je la akak kat dewan tu..", jalan punya jalan2..dgn pewot yg lapar aku sampai ler dpan dewan..  tpi yg aku nampak kete putih...aku pelik sb dia kete biru..buat2 lalu tepi kete tu ngintai ckit..tpi aku namapk de 3org dlm kete tu.. (dlm hati..xkan EG pkai kete lain..ni mesti org lain kot..)..terus berlalu.. tiba2 "Akaaakk!!" nama aku dipanggil oleh suara seseorang yg aku  kenal..aku toleh ke belakang..."Ya Allah"..rupanya aku salah org selama aku duk ckp dlm  tepon..hmmm.. sebenarnya..org dia adalah 'EE' dan bukannya 'EG'.. adoii..  senyum aku sorg2 dlm kete... nama dah ler dekat2..suara plak hampir2 sama.. bkn hampir dah!.. memang sama..xkan aku boleh salah org kan?..hahahhaha lawak2 aku ni ..

Yang buat dia xperasan..sb aku ada sebut  nama WAN..dia pulak mengiyakan.. (WAN yg aku maksudkan itu adalah suami dia)..tpi disebaliknya pulak..(WAN yg dia maksudkan adalah budak silat)..huhhuu sah2 ler dua2 ni pening lalat..hahahaha

So,  perjalan aku kerumah untuk  packing  pakaian aku akhirnya selamat  dan dia hantar aku kerumah opah.. Terima kasih EE..sb tolong akak...(rupanya en.asben yg plan semuanya)..sb dia  xdpt kuar...

kalau uols baca citer aku ni pun, garenti korang pening! wakakakaka..erkkk..:p


nOte : ngee pendengaran aku kureng ni..hahaha


2 ulasan:

  1. Hehe..cuba memahami situasi diatas..eg kenal t pee x tau sapa..
    Sian kak za asben os lagi…boring2 meh la lepak2 ngan cma..
    Ngee… ^_^

    BalasPadam
  2. huhuhuh..
    ee tu bdak silat uitm puncak alam..
    biasalah kza ni...ngee~~

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.