Sabtu, 23 Februari 2013

:..Wanita Bergelar Sahabat..:

السلام عليكم ورحمة الله

Ramai yg mempunyai sahabat baik dan tak terkecuali aku sendiri. Alhamdulillah, masih ramai yg sudi berkawan dgn aku. Aku masih mempunyai teman2 di pejabat. Tapi bukan di pejabat je tau! di luar pun ada dan juga di laman maya ni hah! :) tQ u0ls..

Walaupun bersilih ganti teman2 sepejabat. Kami tetap tidak s0mb0ng untuk mengenali antara satu sama lain. Tetap mesra alam seperti biasa. ngeee !! macam kenal dah lama. Tapi yg lama tidak dipinggirkan. masih aktif berfb macam biasa. s0 kami masih macam dulu cuma jarak je yg memisahkan. 
















Menjaga hati sahabat ya! 0rg ckp senang 'jaga hati' tapi bila kita sebut macam tu. kita kena kuat dalam bermujahadah. nak dapat sahabat yg baik, kita kena jadi baik dulu. jangan mengeluh bila kita mempunyai sahabat yg kurang baik. walewah pandai berkata2 pulak aku ni. ngeee!

Kadang2 aku terfikir sendirian ! 0rg lain sukakah dgn cara aku ?

0rg ckp rambut sama hitam, hati lain2 kaler ! betul kan?. 
Setiap manusia dijadikan hati, perasaan, perangai dan kesukaan yg berlainan.
Lain 0rg, lain perangai kan ? masing2 ada akal, fikirkan baik buruk setiap apa yg kita nak lakukan.

Hargailah bila bersahabat, Sayangilah bila bersama, Maafkan bila terluka, Fahamilah bila keliru, Nasihatilah bila terleka dan Tegurilah bila tersilap.

Semoga ukhuwah yg terbina antara kami semua diredhai dan di rahmati olehNya. Aamiin.



nOte : esok lusa cuti :) enjoyyy ! 


16 ulasan:

  1. salam kak za..
    huhuh..sememangnya sukar utk kita mencari sahabat yg sebenarnya sabahat. yg sudi membimbing kita kejln yg di redhai allah..

    tq kak za..hrp kak za jg sudi berkwan dgn cma ni ha... hhuhuhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam cma,
      betul tu cma.. bukan senang nk cari sahabat sejati. apapun kza ucap terima kasih jugak sb sudi berkawan dgn kza ! :) muaaahhh

      Padam
  2. bkn senang nak dpt sahabat sejati kan..so bila ada mestilah kita hargai nilai persahabatan itu.. :D

    Tq doakan nenek akk ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak !
      sama2 sesama umat islam :)

      Padam
  3. mmg seronok lau dapat kawan satu kepala ni !

    BalasPadam
  4. erm..mmng susah nak jga hati kawan2 kak..seronok ada kawan rmai..mcm sy kje kat kop ni sorang2..jadi kawan2 saya bnyk dalam alam maya la..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh ye ke ! xpe2 sabar... alam maya pun kawan jugak kan ! hehe apapun akak hrp mimie bahagia :)

      Padam
  5. tiba-tiba rindu pula kat kawan2 zaman sekolah dulu :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu sedey bila Diana ckp bab sek. akak pun rindu tau !

      Padam
  6. Sahabat ibarat biskut. Kejap ada, kejap tak ada. Bila diperlukan, cari sampai dapat. Bila senang, sahabat diabaikan. Bila sedih, semua sahabat dicari, tapi bila gembira, sahabat yang menadah bahu ketika menangis dilupakan.So kalau dapat yang satu kepala memang best!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. gud kata2 akak ! za setuju sangat... in shaa allah semoga dipermudahkan segalanya. semoga kita mendapat kebaikan bila bersahabat. :)

      Padam
  7. untung ramai kawan... mudah2an mereka boleh mendoakan kita nanti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah.. syukur kak mpunyai ramai kwn. :)

      Padam
  8. ciksu cuma ada seorang sahabat sejati.. hingga sekrg masih berhubung..alhamdulillah.susah senang bersama..

    ciksu dah pos semalam :)
    semoga selamat sampai nanti ye :D

    tahniah

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu ciksu.. bkn senang nk dpt sahabat yg sejati..

      thanks ciksu..zaza tuggu hehe :)

      Padam