Sabtu, 1 Mac 2014

Menjaga hati org lain lebih susah berbanding menjaga hati dan perasaan sendiri


السلام عليكم ورحمة الله

Selamat pagi SABTU.. 1hb Mac sudah hehe..
Mata tak boleh nak lelap lagi..so sementara tunggu kain baju siap di basuh..
zaza nak share something pasal sahabat baik zaza ni..
malam semalam dia inbox fb zaza meluahkan perasaan sedihnya.
zaza simpati apa yg dialuahkan..
dialong lebih kurang macam ni;


zaza : kenapa sedih sangat emotion ko ni?
bff : aku sedih sngat2 la za..
zaza : apsal pulak?
bff : kawan aku wassup cakap yg dia rindu aku..
zaza : so masalahnya?
bff : dia send emotion then aku pun reply balik. masalahnya, aku tersalah send emotion muka b**i. tapi aku dah minta maaf dekat dia.. dia still xreply msg aku smpi la skrg huhu.. 
zaza : laa.. ko bukannya sengaja kan? lagipun ko dah minta maaf. dah tak payah nak pening2 kepala ko.. In Shaa Allah, nanti bila dia dah tenang okey la tu.
bff : hurmm.. aku risau la. dia ni sensitif sangat orgnya.. tak best la kawan baik jadi renggang macam ni :(
zaza : ko banyak2 bersabar ye!


Macam tu la serba sedikit dialong kitaorg. 
Betul kata org, menjaga hati org lain lebih susah berbanding menjaga hati dan perasaan sendiri.
Kadang2 bila terlampau ikutkan kehendak hati.. kita kadang2 terlupa akan DIA. Subhanallah.
Jadi disini.. zaza rasa tak salah korbankan rasa pada hati sendiri, tak kisahlah pedih or pahit pun asal menyenangkan hati dan perasaan org sekeliling kita.. BAHAGIA pertama dan DERITA kedua. :)
[Maka tidakkah AKU uji hamba-hamba Ku, melainkan sesuai dengan kesanggupannya].


Wahai orang2 yg beriman, jadikanlah SABAR dan SOLAT sebagai penolongmu. Sesungguhnya ALLAH bersama orang2 yg sabar. [Surah Al-Baqarah Ayat 153].

2 ulasan:

  1. salam k.zaza..

    huhu..kalau kwan baik, mesti dia akan fahamkan..
    betul tu..nk jaga hati org lain lebih mencabar dr nk jaga perasaan sendiri.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam cma;
      betul tu cma... ckp kawn baik!
      tpi itulah manusia ni rambut je sama hitam huhu..

      Padam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.