Ahad, 2 Mac 2014

Sembuhkanlah dia sahabatku Nora


السلام عليكم ورحمة الله

Sekarang tidak kira sama ada musim sejuk atau panas, kedua2 keadaan ramai yg mengadu tidak keselesaan kan!. Selain peningkatan bagi kes DEMAM yg terlalu ramai. Termasuklah, sahabat zaza sorang ni.. yg sudah seminggu demam. Namun masih lagi berada di Hospital Putra Melaka. Zaza mintak maaf banyak2 coz tak dapat menziarahi namun dengan iringan doa, semoga nora cepat2 sembuh dan kembali sihat seperti biasa.


"Ya Allah, jauhkanlah dia dari kesakitan wahai Tuhan sekalian manusia, sembuhkanlah dia dan Engkaulah maha penyembuh yang tidak akan datang kesembuhan kecuali datang dariMu, kesembuhan dari jenis yang tidak akan kembali pernyakitnya". Doa Rasulullah SAW [Riwayat : Muslim]

Zaza dapat tahu pun melalui wechat dan fb beliau. Sahabat, jangan fikir yang bukan2. Ujian adalah TARBIYAH. Sebenarnya ada hikmah bagi Org yg ditimpa sakit kerana dalam sakit itu terkandung pahala dan keampunan serta sekaligus meningingatkan kepada kita akan kekuasaan dan kebesaran Allah. Dan darjat yg tinggi Allah berikan kepada mereka yg tabah dan sabar dalam menghadapi musibah. 


nOte : seminggu lagi baru nak senyum lebar!! hehehe


2 ulasan:

  1. salam k.za..

    huhu..mmg musim demam.. kena pantau jgk demam tu..
    cma dah start batuk2,sakit tekak n hidung leaking.. huhuhu..

    semoga cepat sembuh buat sahabat kak za..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam cma;
      Syukur alhamdulillah.. sahabat zaza dh pun keluar ward. mekasih :)
      *itulah..kza skrg kena selsema huhu..badan pon cam nak demam je..

      Padam