Selasa, 4 Mac 2014

Saya berjaya kurangkan BIL ELEKTRIK


السلام عليكم ورحمة الله

Terbeliak mata jap bila tengok BIL ELEKTRIK sahabat dekat FB minggu lepas. [hehehe mesti uols ingat zaza punya]. Bayangkan, dari jumlah RM54.35 sehingga menurun kepada RM35.90 memang berbaloi2. Sape yg tak nak kan?. Rupa-rupanya sahabat zaza ni mengikut petua yg disarankan oleh pihak TNB melaui FB baru2 ni yg tersebar meluas, 'cara mengatasi untuk menjimatkan penggunaan elektrik'. Owh gitu.. patut la bil elektrik jatuh terjunam hehehe. So start semalam zaza dah praktikkan kat rumah, plug Fridge zaza biarkan dan yg lain semua zaza tanggalkan dari main suis. Hope nanti ada perubahan walaupun sedikit. In Shaa Allah. Kita tungguuu!!!

"saya berjaya kurangkan bil elektrik.. aritu terbaca org tnb suruh cabut semua plug utama. so time sebelum nak gi keje dgn sebelum masuk tido saya cabut semua main suis kecuali peti ais punya. So inilah hasilnya! selamat mencuba ye kawan2 semua..".







6 ulasan:

  1. salam k.za..
    eheh..rumah cma selalu maintain rm35-40 gitu..
    lps ni kene cabut plug.. nk tgk berjaya tak kempen ni.. hihi.. :_

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam cma,
      wahhh untung la.. kza bil kat 100 huhuhu giler mahal :(

      Padam
  2. gud3..tq share..ley la try dekat umah sewa nnti..hehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 kasih hehe.. sharing is caring... buat2 jgn xbuat hihihi..

      Padam
  3. wah.. menarik ni... nanti nak try... ada terbaca dkt FB tnb... tapi tak buat pun sebab ingat semua ni auta... hahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan! zaza pon sama igt auta je lebih huhuhu... lpas ni boleh praktikkan :)

      Padam