Khamis, 28 April 2011

(ambang ke ambeng ehh??)

Assalamualaikum..

Korang penah makan nasi ambang tak? (ambang ke ambeng ehh??) 
kalu tak penah meh aku tunjukkan rupa nasi ni..


Alhamdulillah..kenyang pewot!!.. sebenarnya my hubby ajak pegi lepak2 minum air kelapa ngan buah jambu berhampiran foodcourt kat tepi jalan...alih2 dia ternampak pulak kat ctu ada jual nasi ambang..so apa lagi belasah la dia!!.. siap ajak share lgi..aku on jerk..hikhikhik...mkn pon ckit jerk..sb dah kekenyangan mkn nasi lemak pagi tdi...

Actually, nie bukan first time aku makan nasi ambang...yg jar aku mkn nsi ni ayah mertua aku la..hehehe..kalau x..aku pun xtau mcm mana rupa nsi ni...tpi memang sedap la...ada byak lauk dcampur sekali..ada mi goreng, sayur campur, tempe, tahu, ayam, daging, ikan masin dan juga sambal dperbuat dri kelapa..dan nak tahu lagi....nasi nie makanan tradisi orang Jawa. Kalau ada kenduri, masyarakat jawa suka menghidangkan nasi ni..

nOte: huuuhhh...kenyang mampat!!..(^_^)

3 ulasan:

  1. i lagi sUke makan nasi kerabu..hahaha ;D

    BalasPadam
  2. u suka mkn nsi kerabu??i pon suka gak..hahahahaa

    BalasPadam