Jumaat, 15 April 2011

Dah takde soalan lain ke nak tanya ??

Assalamualaikum...

 
Pagi jumaat ni bukannya aku nak marah2 orang xtentu hala tuju..cuma nak meluahkan sedikit rasa hati yg terpendam ni..aku terbaca kat wall fb kawan aku sorg ni yg berbunyi camni..

"if kalu xkawen org tnye bila nk kawe, if dh kawen org akn tanye bila nk dpt anak pulak.. n dh ada anak org akn tnye bila nk tambah anak..org2 ni sbnr nye sj nak cri kelemahan kite ke ape atau sengaja mau amik berat..?? whatever asal hidup aku bahagia..happy..puas..enjoy..syukur dgn apa yg ada.."

Dah takde soalan lain ke nak tanya?? 
Tensen bukan? Ada je menda nak ditanya pada 'kita' .. Dari mula lahir hinggalah ke tua ... cuma dah tua tu soalan nak ditanya tu tak berani nak tanya .. " bila nak mati?? ".. kalau tanya soalan tu, aku jamin si penanya tu akan tempah kuburnya sendiri .. kan kan?

Pelik? Bukan.. mmg dah lumrah manusia ni suka bertanya cuma yg di tanya tu tak selesa... Contohnya, bila nak kawin? Bukannya dia tak nak kawin, tapi dah belum sampai masanya .. Atau bila nak ada anak? Kalau nak kurang ajar senang je nak cakap, jap lagi beranak la aku .. Adoi... sah sah la tu bukan kerja kita .. Kerja kita dah buat... cuma lom ada rezeki .. 

Soalan2 kehidupan ni mmg kita tak dapat lari .. Pasti akan di tanya bila jumpa orang2 yg kita kenal tapi lama tak jumpa .. Hurmm .. bagi aku, soalan2 gini umpama soalan menyapa rakan .. seperti memberi salam .. Beri salam skang ni ibarat bersalam tanpa benar2 memaksudkan salam tersebut ... Mmg la, bukan semuaaa.. haih.. umum ler ... 

pasni tukar soalan pulak bile jumpe..
"awak, berapa no ic ye?"
ok x? haha

Wallahualam ... sedar sedar la diri tu yer...

nOte: aku pun sama lum ada rezeki..berdoa dan terus berdoa kpdNya...amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan