Isnin, 4 April 2011

Sila dail talian 24434



PERNAHKAH anda membayangkan apabila berdoa, lalu muncul pertanyaan seperti ini:
"Terima kasih. Anda telah menghubungi Baitullah. Sila tekan 1 untuk MEMINTA. Tekan 2  untuk BERSYUKUR. Tekan 3 untuk MENGELUH. Tekan 4 untuk PERMINTAAN LAIN -LAINNYA."

Mungkin juga anda akan mendengar ayat-ayat seperti ini. "Maaf. Ketika ini semua malaikat sedang membantu pelanggan lain. Diharap anda sabar menunggu. Panggilan anda akan dilayan sebentar lagi!"


Cuba anda bayangkan semasa sedang berduka dan ingin  mengadu kepada-Nya, anda mendapat respons begini.

"Jika anda mahu berbicara, tekan 1 untuk bercakap dengan Malaikat Mikail. tekan 2 untuk bercakap dengan malaikat yang lainnya. Tekan 3 jika mahu membuat aduan atau tekan 4 jika mahu membuat pertanyaan tentang syurga atau neraka!".

Atau mungkin juga anda akan mendengar bunyi begini:

"Sistem kami menunjukkan anda telah  memanggil lebih daripada sekali pada hari  ini. Sila cuba lagi di kemudian hari!".

Boleh jadi anda terdengar kata-kata seperti ini :

"Pejabat kami ditutup pada hujung minggu. Sila hubungi semula pada  hari berikutnya!".

Jawapan-jawapan sebegini mungkin tidak asing dalam kehidupan seharian kita. Namun, adakah ia satu jawapan  yang  akan anda terima sewaktu mendail nombor-nombor Allah?

Sudah tentu TIDAK. Allah amat mengasihi kita. Setiap masa kita boleh 'menelefon-Nya', tidak  kira tempat dan waktu. Kita hanya perlu menghadap-Nya dan membuat aduan pada bila-bila masa dan Allah sentiasa mendengar  aduan  kita tanpa sebarang had.

Apabila kita mendail talian Allah, tiada istilah 'talian sibuk'. Allah menerima setiap panggilan dari hamba-hamba-Nya tanpa mengira waktu dan amat mengetahui siapakah para pemanggil-Nya iu.

Talian 24434 adalah talian yang paling mudah untuk anda mendail-Nya. Mengapa 24434?

2 rakaat - Subuh
4 rakaat - Zuhur
4 rakaat - Asar
3 rakaat - Maghrib
4 rakaat - Isyak

Jika ingin lebih  sempurna dan lebih dekat lagi dengan-Nya, anda boleh tambah lagi nombor-nombor tersebut dengan mendail talian 2 yakni solat tahajud, duha dan taubat.

Kita juga boleh mendail talian 37 yakni al-Quran yang memiliki 37 juzuk atau mendail 99 Asmaul Husna, yakni nama Allah. Untuk lebih cantik kita boleh dail 33 zikir, Subhanallah, Alhamdulillah dan Allahuakbar.



Yang pasti, talian Allah ini adalah secara terus, terus tanpa operator, tanpa perantara, tanpa tinggalan pesanan dan tanpa sebarang bayaran bil.

Jumlah taliannya juga terlalu banyak, tidak akan wujud istilah 'talian sibuk', dibuka 24 jam sehari, tujuh hari seminggu sehingga hayat kita akhirnya kembali kepada-Nya.

Sebenarnya, inilah talian yang wajib anda  dail setiap hari . Sayangnya, ramai yang mengabaikan talian Allah ini kerana manusia lebih tergoda talian duniawi meskipun kadangkala tidak mendapat jawapan, dibalas mesin suara dan tiada kawasan liputan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan