Khamis, 16 Mei 2013

Kurma Ayam Al Blasah - - Sayur Goreng Picaso - - Ikan Goreng Durjana


السلام عليكم ورحمة الله

Senang hati balik rumah tak payah masak dah tadi..hehe coz en.suami dah pun siap masakkan untuk isterinya berbuka puasa nanti.. So sweet!! tQ sayang..

Menu - - Kurma Ayam Al Blasah - - Sayur Goreng Picaso - - Ikan Goreng Durjana. 

Alhamdulillah kenyang aku berbuka tadi ditemani en.suami dan seorang lagi Pali (dia pun puasa bulan rejab). Tapi yg aku peliknya.. nama menu tu datang dari mana! hahahhaha.. apapun memang marvelous la masakan en.suami aku ni.. kalah aku tau!! ngeeee... Kalau nak makan free lagi kena puasa lagi kot! hehehe... 


Ayam masak kurma al blasah ni memang menepati citarasa.. sedap!! siap aku tambah lagi. bukan kerana ambik hati en.suami tau! memang2 sedap.. semua ramuan cukup terbaik la... amboii puji lebih pulak aku kat dia.. kan tak pasal2 kembang semangkuk! hahahaha..


Sayur goreng picaso ni nama macam dah ala2 latin gitu... siap campur kubis, kacang buncis dan bebola ikan.  yg penting licin habis pinggan tu tadi hehehe..


Ni dia ikan goreng durjana wahh!! gempak giler kasar nama...  ikan goreng sape2 pun boleh goreng kan! ngeeeee... yg specialnya en.suami memang masak semua lengkap la... dan yg penting sekali request aku pagi2 tadi nak pergi keje ditunaikan..aamiin. konon nak minum air kelapa muda bila time pose ni kan, ada2 je ! hahahahaa... nasib baik la dapat en.suami yg baik hati..


Alamak!!! bau hangit je kat dapur.. adoiii puding roti aku abisla... okey skip. bai

6 ulasan:

  1. Salam K.za..
    ALahai...so sweet..untung dpt hubby rajin kedapur..
    bertuah badan.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam,
      hehehe memang sweet sgt..alhamdulillah :)
      tolong menolong amalan mulia..

      Padam
  2. alahai suka ikan kembong goreng garing tu..
    balik kg makan berebut sedap tu.. hihi

    jom join MINI GA saya hari ni, nak.

    hadiah nya tepung segera red velvet

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/05/qr-mini-giveaway-pertama.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. zaza pun suka ikn greng garing..
      #huhu xsempt nk join la dear..

      Padam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.