Selasa, 11 November 2014

Suami dalam diam-diam je..



السلام عليكم ورحمة الله


Hari ni Selasa kan, semalam Isnin dan kelmarin Ahad hehe.. Bersemangat gigih pagi ahad untuk siapkan 'popia mini sardin' menggunakan bahan utama kulit popia dengan sardin. Sangat2 simple je bahannye. Tapi nak menghabiskan gulung kecik2 tu sakit pingang2 den ni.. tu baru satu paket, kalau dua tiga paket? 



Sebelum goreng untuk di ngapp!! zaza simpan dalam peti ais terlebih dahulu. Ehh, nak goreng terus sebenarnya pun boleh.. zaza buat kudap2 ni untuk makan petang. Kebetulan suami tak jadi pegi keje.. tq bos! bagi encik suami rehat hihi. Maklumlah keje suami tak menentu.. kekadang sabtu ahad pun kene keje.
 

Alhamdulillah akhirnya petang tu dapat jugak kami menikmati makan berdua hehe. Ditambah pulak dengan kopi O panas, nak2 hujan tengah turun perghhh!.. sambil makan sambil tengok 'running man' :p

Sebenarnya ni makanan kudap2 kesukaan encik suami.. pergi je maydin beli barang dapur, sampai rumah tau2 kulit popia dah terletak cantik je dalam beg plastik. Alahai suami, dah pandai request ye!. Apa pun encik suami punya pasal isteri sanggup tunaikan dan yg penting hati mesti mau ikhlas. Bukan encik suami je yg suka.. isteri dia pun 2x5 sama naik hihi.. mana taknye, ranggup je dalam mulut. Ada pulak sardin kat dalam lepas tu tergigit cili api pedas2 kan!.. bukan main laju la kunyahnye.


nOte : seronok sebenarnya main masak2 ni walaupun bukan pakar sangat bab masakan.. yg penting semangat juang tu ada muahahaha.. tapi ada ketika semangat malas pun sama naik ngeh3.



8 ulasan:

  1. rajinnya menggulung popia..akak suka jugak makan tapi malas..hahahaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. ikut mood jugak kak hahaha.. tpi mmg best bila masuk mulut hihi

      Padam
  2. Balasan
    1. mmg sdap sgt masni.. try la buat hihihi.. nk makan rajin kena no.1 muahahaa.

      Padam
  3. mmg mencabar bab nk menggulung tp bab mengunyah kejap je kan..
    sy suka inti serunding ikan bilis..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ciksu.. mncbr bab nk gulung tu.. tpi bila dh siap puas hati senyum lebo hehe.. owhh inti serunding ikan bilis zaza tak pernah try lagi..

      Padam
  4. Semangat juang mmng kna tinggi klau bab msak memasak ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la tu mimie.. kena tinggi sampi ke langit hehe..

      Padam