Jumaat, 15 Mac 2013

Resepi : Aiskrim Goreng Ranggup



السلام عليكم ورحمة الله

Siapa suka dan pernah makan aiskrim goreng ? resepi nak buat sendiri pun memang senang dan mudah je kan. Sebenarnya dah lama zaza terliur bila tengok kawan2 blog buat.. jadi semalam bermula lah operasinya hehe.



Aiskrim bahan utama dan zaza pilih yg ada 3 jenis kaler sb suami suka perisa coklat dan zaza pulak perisa vanila hehehe. Tak payah nak gaduh2 dah.. semua dapat merasa kenikmati aiskrim goreng.

  


Mula2 ambik 1 keping roti dan letakkan 1 scop aiskrim diatasnya dan ambik lagi 1 keping roti dan telengkupkannya.



Selepas itu, ambik mana2 cawan yg korang suka dan tekapkan diatas roti tadi.. pusing sampai menjadi doh bulat.


Tadaaa ! dah pun siap satu roti aiskrim. Pastikan takde sedikit cairan yg keluar. Boleh simpan dalam fridge sebelum goreng.


Bila nak goreng.. pastikan minyak betul2 panas supaya aiskrim kat dalam betul2 beku. Kalau minyak tak panas..confirm aiskrim korang akan cair kat dalam. Nak makan pun takde selera hihihi.



14 ulasan:

  1. Senang giler.... ok2 nnt akk nk buatlah..hihihi tq ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang senang kak! heheh.. orait selamat mencuba :)

      Padam
  2. WOWW!! Puteri dah lama sngat nk buat nie.., tapi x reti.. Nsib baek skunk dh tawu. Yeahhh! Nk try lah..

    #Mekasih coz share.. TQ2!! :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. la ye ke?............ hmmmmmmmmmm orait je dear! selamat mencuba ye :)

      Padam
  3. sedapnyer... neway nak kasi tau Adik tu gegirl hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. air tgn sendiri memang sedap kan KA..hahaha puji diri pulak,
      opssss sorry! zaza ingtkan boy..hehehhe

      Padam
  4. salam kak za..
    huhuhu.. cara2 dah sama cma ikut..
    tp kenapa eskem cma x melekat betul2 eh//bila goreng, roti tu mengembang.. hhuhuhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam...
      oh ye ke! mengembang erk.. hmmm entah la..
      cma letak byak sgt kot eskem..

      Padam
  5. akhir2 ni asyik ais krim goreng je. meleleh air liur, haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahhahaha...saje nk kasi FD terliur :) jgn marah!!!

      Padam
  6. pagi2 dh tengok aiskrim ni...confirm blk kang kena beli..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboiii hantu eskem ke ni> hahahahhaa

      Padam
  7. lama tak buat..
    sib baik stok ekerim dok ada.. jom nak pi makan jap :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboi ciksu..makan2 jgn x makan..hihihi

      Padam