Selasa, 30 Disember 2014

Berdiam diri itu lebih baik


السلام عليكم ورحمة الله


Sedih bila politik masih diberi kepentingan di saat musibah melanda..
Sedih bila ada yg membandingkan bentuk bantuan yg disalurkan..
Benci bila ada lagi yg cuba memprovok itu dan ini..
 
Bantulah kerana Allah swt.. 
Help with heart..
Kerana bila kena pada kita sendiri..
Mungkin bantuan sekeping roti pun menjadi sangat berharga..
So jangan persoalkan..
Jika tak mampu membantu, baik kita berdoa..
Dari cakap merapu, laga sana sini.. berdiam diri itu lebih baik.
 
 
 
nOte : suka sangat mencari kesalahan org lain berbanding diri sendiri.



8 ulasan:

  1. Setuju kenapa perlu mainkan isu politik bila yg mangsa itu pun manusia biasa.. sakut hati juga bila bantuan bekalan tidak dibenarkan diberi terua kepada mangsa.. mesti di hantar ke tempat2 tertentu sahaja

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu la huhuhu.. bab2 mcm ni tak payah la kan nk gaduh..sesama manusia je kot. ISLAM pulak tu. sedih... :(

      Padam
  2. Balasan
    1. betul tu yui.. xde belas kasihan langsung!

      Padam
  3. Betul tu..
    Bila terjadi sesuatu, masing-masing menuding jari.

    BalasPadam
  4. betul2.. sedih rasenye bila jadi camni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama ler kite..hope mereka semua lebih peka.

      Padam