Isnin, 29 Disember 2014

Minta bantuan, kami hulurkan..


السلام عليكم ورحمة الله


Kisah ni dah basi.. lupa dah bila kejadiannya dan yg penting zaza memang ada kat kg time tu. Kami berempat [zaza, mak, ateh & adik] nak keluar jalan2 sambil tu cuci mata hehe. Belum sempat nak masuk dalam kereta tetiba ada sorg budak berlari memanggil adik zaza kebetulan time tu adik zaza baru nak buka pintu pagar rumah. Zaza dari jauh tertanya2 apakah??.. rupa2nya, adik zaza bagitau budak tu datang mintak tolong kawan dia tersangkut seluar kat rantai basikal adoiii kesian pulak bila mendengarnya. Pandai pulak kawan dia mendapatkan bantuan dan siap suruh adik zaza bawak pisau nak koyakkan seluar kawan dia tu. Bijak berfikir 'Sel2 otak sedang berhubung' terpengaruh iklan jap :p





Kami semua pun keluar tengok.. yg kelakarnya kami semua dah ler perempuan hahahaha.. ateh boleh suruh budak tu bukak seluar sb nak tarik kaki seluar dia memang payah hahaha. Budak tu tak mau la.. giler apa! malu wehhh bukanya baby kehkeh. So aku cadangkan mak ambik gunting or pisau senang potong terus je seluar budak tu. Pilihan mak pisau nak cepat.. cari gunting pun tak jumpa hehe. Nak selamatkan seluar memang dah tak dapat.




Tengok! alhamdulillah.. budak ni dah pun selesai dari masalah. Seluar tu dik tak payah nak sayang ok! nanti suruh mak beli yg baru.. janji kaki adik tak sakit dari dibelit seluar. Terus ateh lipat seluar budak tu.. kan, nanti tak pasal2 sebelah kaki pulak yg tersangkut akibat seluar terlalu labuh.



nOte : Bila tengok gambar ni.. kesian, kelakar semua ada hihi. Mekasih ye dik mintak bantuan dari kami. 



8 ulasan:

  1. Balasan
    1. zaza yg ada sekali pun kesian tgok muka adik ni.. kalau takde time tu entah apa ikhtiar adik ni huhuhu..

      Padam
  2. kesian je tengok muka budak tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu ler.. tak bygkan kalau kite ditempat adik ni huhuhu..

      Padam
  3. Balasan
    1. campur muka kelakar hehehe.. bila diingat saat2 cemas adik ni..

      Padam
  4. Hehehe...camna leh tersangkut tu. Kesiannya dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. seluar adik ni labuh sangt mama..itu yg boleh tersangkut kat rantai basikal..

      Padam