Jumaat, 26 Disember 2014

Sama-sama panjatkan doa kehadrat Ilahi


السلام عليكم ورحمة الله


Sempena hari Jumaat yg mulia penuh barokah ini, marilah kita sama-sama mohon panjatkan doa semoga musibah banjir yg melanda beberapa negeri Kelantan, Terengganu, Pahang, Perak dan perlis berakhir dengan cepat dan pulih seperti sedia kala.


Ya Allah Ya Qahhar Ya Jabbar, kami panjatkan penghargaan kami, kami menadah tangan penuh kehinaan.. mendamba kasih dan sayangMu Ya Rabb.. dicelah-celah dosa dan noda kami.. kami harapkan pertolongan dan inayahMu yg tidak bertepi.. Engkau maha mengetahui akan musibah yg menimpa saudara-saudara kami.. Engkau maha mendengar teriak tangis anak-anak kecil yg kelaparan.. Engkau maha melihat org-org tua yg uzur di pengusungan.. Engkau maha memahami rintihan si ibu dan isteri yg punya jutaan kelemahan.. Ya Rabb, kami tidak segagah nabiMu Nuh as ketika melihat anknya dibawa air, masih lagi hebat keimanan dan tawakkalnya baginda, namun.. kami sentiasa mengharap dan berharap agar Engkau tidak sia-siakan doa dan harapan kami Ya Rabb.


Ya Allah.. dikala kami kenyang, cukup segala bekalan.. sesungguhnya saudara kami berdepan ancaman dan halangan.. deretan musibah yg kunjung tiba.. tanpa makan dan minum. Peliharalah mereka Ya Allah walaupun dengan zikir sekalipun sebagai penggalas perut.


Ya Allah ketika kami menyiapkan anak-anak untuk tidur.. saudara kami dihimpit kesengsaraan yg memilukan, dibukit penuh kedinginan.. dirumah tumpangan yg sarat. Di kala kami dibaui mimpi indah.. saudara kami tidak dapat melelapkan mata.. air matanya sudah kekeringan mengenangkan nostalgia perit yg sedang dan akan dilalui.


Ya Allah.. hanya kepada Engkaulah kami berpaut doa dan harapan. Di kejauhan ini kami bermunajat kepadaMu Ya Rabb.. peliharalah saudara kami.. tetapkanlah iman mereka menerima qadha dan qadarmu.


Ya Allah tika rakan kami sedang melaksanakan misi kemanusiaan.. tika kawan-kawan kami menghabiskan segala-galanya untuk misi bantuan.. Engkau permudahkanlah urusan mereka.. Engkau terimalah usaha mereka Ya Rabb.


Ya Allah kami hambaMu yg lemah dan tidak berdaya, kepada siapa lagi kami mahu mengadu dan menyerahkan segala penderitaan dan musibah ini Ya Rabb, Engkaulah tuhan kami dan tuhan org-org yg lemah.. aamiin Ya Rabbal Aalamiin.



2 ulasan:

  1. Alhamdulillah air dah surut tapi kesian dengan mangsa-mangsa yang kehilangan harta benda.

    BalasPadam
  2. alhamdulillah...
    Allah maha mendengar doa hambanya..
    *sedih jugak dengar..rmai yg kehilangan hrta bnda dan ada yg kehilangan org tersayang.

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.